روش ملی طرح مخلوط بتن

امروزه بتن در سطح وسیع در جهان، مورد استفاده است و به عنوان ماده ساختمانی قرن مطرح می باشد. با توجه به روند توسعه روزافزون و سرمایه گذاری های عمرانی در کشور نیاز است تا به این ماده مهم توجه ویژه ای گردد.

طرح مخلوط بتن، روند تعیین نسبت اجزاء بتن است به نحوی که بتن تا حد امکان مقرون به صرفه شود و الزامات مورد نیاز شامل خواص فیزیکی، مکانیکی و دوام را برآورده نماید. روش طرح مخلوط بتن منطبق با فناوری و مصالح بومی کشور، روند تصمیم گیری در انتخاب نسبت های مناسب اجزای بتن را تسریع کرده و باعث ایجاد یک زبان مشترک برای دست اندرکاران این صنعت بتن خواهد شد.

مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با توجه به تجربیات ارزشمند در زمینه فناوری بتن، از سالها پیش به این ضرورت پی برد تا روشی منسجم و سازگار با مشخصات مصالح کشور برای طرح مخلوط بتن تدوین نماید. "روش ملی طرح مخلوط بتن"، پس از مطالعات و تحقیقات آزمایشگاهی گسترده در سال 1386 تدوین شد و در اختیار متخصصان این صنعت قرار گرفت. سادگی استفاده از این روش و عدم نیاز به سعی و خطای زیاد در ساخت مخلوط های آزمایشگاهی، به علت انطباق آن با مشخصات و ویژگی های مصالح موجود در کشور، از مزایای این روش است.

لینک دانلود (2.39 MB)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد